5 Kaedah Mengelakkan Sakit Uluran

uluran

Sakit Uluran boleh disebabkan oleh masalah kongenital ataupun akibat tekanan berlebihan kepada dinding abdomen yang lemah.

Sakit Uluran atau dikenali sebagai hernia adalah penyakit yang tiada kaitan dengan ANGIN.

Walaubagaimanapun, simptom-simptom pesakit uluran memang dikenalpasti sebagai mengalami masalah angin di sistem pencernaan iaitu bahagian perut, usus dan esofogus  – sakit, sebu, pedih, berangin, kembung, senak dan sebagainya.

Angin Pasang

Bagi orang lelaki yang mengalami sakit uluran yang hampir dengan testis, akan berlaku kebengkakan testis atau kantung skrotum.

Orang kita selalu gelar keadaan ini sebagai Angin Pasang.

Medu Angin

Untuk wantita, sakit uluran yang hampir dengan rahim akan meyebabkan rasa rahim bengkak/jatuh dan rasa kurang selesa atau senak.

Ia dinamakan Medu Angin terutama bagi penduduk Pantai Timur.

Uluran ialah USUS yang terkeluar

uluran

Kedua-dua kondisi ini adalah perkara yang sama. Simptom ini disebabkan oleh saluran USUS yang TERKELUAR daripada abdomen akibat dinding abdomen yang LEMAH.

Akibat bahagian usus yang terkeluar ini, perjalanan bahan buangan seperti najis, angin dan air adalah terhalang (obstructed). Maka ini adalah penyebab kepada rasa sakit dan bengkak pada bahagian abdomen atau celah kangkang pesakit hernia.

=================================

Kaedah Mengelakkan Sakit Uluran

Walaupun uluran kongenital tidak boleh dicegah, risiko berlakunya uluran ketika hidup dapat diminimumkan.

Matlamatnya adalah untuk mengelakkan peningkatan tekanan dalam perut yang boleh menekankan bahagian yang lemah di dinding abdomen.

  1. Mengekalkan berat badan yang sihat. Turunkan berat badan dengan set kurus
  2. Makan makanan yang sihat dan senaman secara rutin untuk meminimumkan risiko sembelit dan menimbulkan sakit perut. Amalkan kaedah melancarkan buang air besar
  3. Gunakan teknik mengangkat barang yang betul terutama apabila cuba mengangkat objek berat. Ini penting untuk diingat di tempat kerja, rumah, dan ketika bersukan.
  4. Berhenti merokok untuk mengurangkan batuk kuat dan kronik.
  5. Jika uluran semakin membesar, dapatkan rawatan perubatan untuk dinilai dan berpotensi dirawat sebelum ia menjadi terlalu besar.

========================================

Kurangkan Simptom dengan Set Uluran Shaklee

Sebelum bertindak dengan kaedah pembedahan dan cara rawatan uluran yang lain, adalah dinasihatkan sekiranya pesakit uluran dapat mengurangkan simptom seperti pedih ulu hati, bengkak testis/rahim dan angin dalam perut dengan mengamalkan set uluran Shaklee.

uluran medu angin pasang hernia

Set ini insyaallah boleh membantu:

  • Membaiki dan menguatkan dinding abdomen agar usus tidak terkeluar lagi
  • Melawaskan pembuangan air besar agar tidak memberikan tekanan kepada perut
  • Mengeluarkan angin yang berkumpul dalam perut
  • Meredakan radang dan bengkak akibat usus yang terkeluar

========================================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Seluruh Malaysia
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

5 Cara Rawatan Uluran (Medu Angin atau Hernia)

uluran medu angin pasang hernia

Uluran atau angin pasang atau medu angin atau hernia?

Uluran (istilah medical: Hernia) atau penyakit angin pasang (bagi lelaki) atau medu angin (untuk wanita) adalah penyakit yang tiada kaitan langsung dengan angin. Ya, angin dalam perut, atau kantung testis telur membengkak adalah antara simptom penyakit hernia. Namun, faktor sebenar mengapa ia terjadi adalah lebih serius dari itu.

 uluran

Faktor penyakit Uluran

Penyebab utama penyakit ini ialah kawasan dinding abdomen yang lemah lalu menyebabkan USUS TERKELUAR melalui weak spot tersebut.

Faktor umum penyakit:

  1. Kecacatan kongenital – Dinding perut tidak terbentuk dengan betul semasa dalam rahim ibu
  2. Umur semakin lanjut
  3. Batuk kronik
  4. Kerosakan dinding abdomen akibat kecederaan atau pembedahan
  5. Keturunan dinding abdomen lemah

Penyebab penyakit uluran ialah dinding perut yang lemah

Faktor-faktor yang menyebabkan tekanan terhadap tubuh dan mengakibatkan hernia:

  1. Kehamilan, tekanan rahim yang membesar kepada dinding abdomen
  2. Sembelit, najis mengeras memberi tekanan kepada dinding abdomen
  3. Mengangkat barang berat dengan postur tidak ergonomik
  4. Pengumpulan cecair di dalam perut, atau ascitites
  5. Peningkatan berat badan mendadak
  6. Bekas pembedahan
  7. Batuk berterusan atau bersin yang kuat

5 Cara Rawatan Uluran

Rawatan adalah bergantung kepada saiz hernia dan keparahan simptom uluran yang anda hadapi.  Sekiranya tidak terlalu besar atau serius, adalah baik jika boleh dapatkan pemeriksaan kesihatan berkala agar doktor anda boleh memantau komplikasi yang mungkin berlaku.

Jangan memandai-mandai melakukan rawatan yang SALAH untuk uluran untuk elak simptom menjadi lebih serius.

Rawatan Pertama – Pembedahan Laparoskopik

Andaikata usus yang terkeluar itu terlalu besar dan mengakibatkan simptom sistem percernaan yang berisiko tinggi, doktor akan menasihatkan untuk menjalankan pembedahan laparoscopy iaitu pembedahan melalui 3 lubang: 1 lubang kamera, 1 lubang pemegang dan 1 lubang pemotong.


pembedahan uluran pembedahan uluran laparoscopic

==========================================

Rawatan Kedua – Prosedur menolak masuk usus

Doktor juga boleh menasihati sekiranya prosedur penolakan masuk usus boleh dijalankan atau tidak berdasarkan MRI scan yang ada.

Kaedah ini tidak invasive kerana tidak perlu anasthetic mahupun berada di dalam bilik bedah.

Sebelum prosedur

Selepas prosedur

 

============================================

Rawatan Ketiga – Ubah gaya hidup

  • Untuk mereka yang terkena uluran akibat batuk kronik, di nasihatkan untuk berhenti merokok untuk mengurangkan risiko batuk kronik yang akan memburukkan keadaan.
  • Sekiranya ada masalah hidung sensitif atau resdung, penting untuk meningkatkan imuniti tubuh supaya kurang bersin dengan kuat.
  • Sekiranya lapisan abdomen lemah akibat berat badan berlebihan, pentingnya untuk turunkan berat badan dengan mengamalkan senaman dan pemakanan yang seimbang agar risiko uluran dapat dikurangkan.

 

===========================================

Rawatan Keempat – ubah pemakanan

  • Kurangkan makan masakan pedas dan masam
  • Kurangkan makanan mentah atau separuh masak seperti sushi dan sashimi serta pastikan makanan adalah masak sepenuhnya supaya masalah penghadaman dapat dikurangkan.
  • Minum air kosong lebih dan makan serat untuk elak sembelit dan melawaskan buang air besar

 

=========================================

Rawatan Kelima – legakan simptom dengan produk Shaklee

Antara simptom uluran:

  • Testis membengkak
  • Sakit dan senak perut
  • Sembelit
  • Perut membuncit
  • Angin
  • Rahim ‘jatuh/ kembang’

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Seluruh Malaysia
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

7 cara melancarkan buang air besar yang mudah dan berkesan – part 2

cara melancarkan buang air besar

Ada 4 faktor yang boleh mempengaruhi penyahtinjaan yang sihat:

 

1. Berapa kali sehari?

Sebaiknya 1 hingga 3 kali.

Sembelit: Gagal membuang air besar setiap hari

Cirit-birit: Lebih dari 4 kali sehari.

 

2. Kualiti Najis

Najis yang sihat ialah Jenis 4 dan 5

cara melancarkan buang air besar

3. Mudah atau sukar?

Buang air besar seharusnya seperti suatu pit stop perlumbaan.

Anda masuk dan keluar dengan pantas, tanpa sebarang kesakitan atau penderitaan.

 

4. Lawas atau sembelit?

Apabila anda keluar dari tandas, anda perlu berasa nyaman dan puas.

Ketahui 7 cara melancarkan buang air besar supaya pengalaman anda di tandas lebih bahagia :)

 

Sambungan daripada Bahagian 1: 7 cara melancarkan buang air besar yang mudah dan berkesan – part 1

cara melancarkan buang air besar

=================================================================================

5. Cara melancarkan buang air besar kelima – minum jus epal & prune, teh herba atau air suam lemon

Minum jus epal & prun yang asli dan segar berbanding yang telah diproses dalam kotak atau botol.

Yang asli dan segar lebih banyak kandungan serat berbanding yang sudah diproses.

Selain itu, jus yang letah diproses mengandungi lebih banyak bahan kimia pengawet serta gula yang tidak akan membantu dalam melancarkan proses buang air besar anda.

Teh herba dan set Shaklee untuk melawaskan buang air besar juga boleh membantu.

Air suam yang diperah lemon pun boleh diminum pada waktu pagi sewaktu perut kosong agar mudah dicernakan oleh perut dan mencuci usus.

 

cara melancarkan buang air besar==========================================================

6. Cara melancarkan buang air besar keenam – usus pun perlu bersenam

Bersenamlah.

Jika tubuh badan anda yang luaran pun berasa letih lesu, tidak mustahil usus anda pun letih lesu dan gagal menggerakkan najis dengan berkesan.

Jogging, berjalan kaki dan naik basikal setiap hari.

Settle masalah sembelit!

set kurus shaklee

=========================================================

7. Cara melancarkan buang air besar ketujuh – usus anda terlalu stress!

Kepala anda berserabut?

Otak anda kerap memikirkan masalah?

Jangan terkejut jika saya beritahu yang usus anda pun bermasalah juga.

Pergilah menenangkan fikiran.

Buatlah yoga atau spa dan berurut.

Minta tukang urut tu fokus pada bahagian perut dan usus anda.

Mungkin ada yang terbelit atau tersumbat.

 

 

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

Begitulah perkongsian berkenaan cara-cara melancarkan buang air besar. Moga bermanfaat buat semua 🙂

=====================================================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

3 Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita

produk-shaklee-untuk-masalah-hormon

Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita adalah antara produk top dalam Shaklee ni.

Biasanya yang PM saya di Whatsapp bertanyakan tentang produk-produk ini adalah wanita-wanita dalam kategori berikut:

  1. Wanita bujang yang bermasalah dengan haid yang tidak teratur dan tidak lancar
  2. Wanita bujang atau berkahwin yang mengalami masalah senggugt yang teruk
  3. Wanita yang ada masalah bulu di wajah, tangan dan kaki berlebihan (misai, janggut, bulu tangan/kaki lebat)
  4. Wanita berkahwin yang belum mendapat zuriat
  5. Wanita yang ada masalah fibroid, cycst atau ketumbuhan dalam rahim dan payudara

OK. Saya perlu cerita serba sedikit tentang produk-produk ini dan bagaimana ia boleh membantu kaum wanita menjalani kehidupan yang lebih sihat dan berkualiti.

Perlu diingatkan produk-produk ini bukan untuk merawat tetapi lebih kepada meningkatkan keselesaan dan membantu wanita di luar sana agar lebih yakin dengan diri sendiri 🙂

 

=========================================================

1. Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita – GLA Complex

produk shaklee untuk masalah hormon

Mengapakah namanya GLA? (bukan GiLA tau!)

GLA ialah Gamma Linolenic Acid yang mana banyak digunakan oleh wanita untuk mengekalkan kesegaran dan kesihatan setiap bulan.

GLA ialah sejenis asid protein Omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandis.

Prostaglandis ini adalah bahan semulajadi yang membantu tubuh badan mengawal proses-proses tubuh badan yang normal.

Minyak bunga matahari juga adalah sejenis sumber asid lemak Omega-6 yang sangat baik.

GLA complex ini juga mengandungi Vitamin E untuk membantu menyokong sistem pertahanan badan dengan mengekalkan keutuhan sel dalaman.

Selain itu, minyak Borage iaitu bahan utama dalam GLA complex adalah bentuk GLA pekat yang amat mudah diserap oleh badan.

 

KELEBIHAN GLA Complex:

– menggalakkan kesihatan dan kesegaran

– menyokong sistem imun/ pertahanan badan daripada penyakit

– mengawal sistem hormon

Adalah perlu diingatkan, pengambilan Omega-6 secara berlebihan boleh mengakibatkan ketidakseimbangan dalam tubuh badan, dan perlu di gandingkan dengan Omega3 untuk memastikan sistem tubuh badan lebih stabil dan berfungsi dengan baik 🙂

 

=========================================================

2. Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita – Omegaguard

produk shaklee untuk masalah hormon

Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

Minyak Ikan

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.

Gred Farmaseutikal yang Tulen

OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.

 

==============================================

3. Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita – Vivix

produk shaklee untuk masalah hormon

Penemuan Revolusioner oleh Shaklee

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.

Di harap, cadangan produk-produk Shaklee untuk masalah hormon wanita di atas boleh membantu cik dan puan agar dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa dan berkualiti. Kita hanya mampu ikhtiar, namun segalanya harus kembali kepada tawakkal dan memanjatkan doa serta yakin dengan kuasa Allah.

Cik dan puan juga boleh rujuk artikel kami 7 tips cepat hamil sekiranya sedang ikhtiar untuk mendapatkan anak 🙂

================================================================================

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

5 produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Kisah produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Semasa menjaga suami saya yang masuk ke wad akibat serangan Epilepsi, ibu dan bapa mertua saya datang melawat dari Perak.

Mereka pun stay di wad bersama kami selama 2 malam.

produk shaklee untuk melawaskan buang air besarPada waktu itu, bulan Ramadhan.

Jadi apeje yang boleh dilakukan semasa bulan puasa selain berehat, bersembang dan tidur.

Nak makan tak boleh, nak bersiar-siar pun letih kan :D.

Namun semasa berehat-rehat tu, ibu mertua saya seperti ada masalah ketika berada di dalam tandas.

Setiap satu wad di hospital swasta ini, semuanya dilengkapi dengan tandas/bilik air yang tersendiri.

Jadi, aktiviti di dalam tandas, mahu tak mahu kadang-kadang ‘terdengar’ juga dari dalam bilik sekiranya ‘kuat’ sangat.

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

Ummi buat confession

Jadi selepas bersahur itu ketika menanti waktu Subuh masuk, apabila ibu mertua keluar dari tandas, saya pun memberanikan diri untuk bertanya:

“Ummi ada masalah nak buang air besar ke? Dengar macam sakit je masa dalam tandas tu”

“Ya, Ummi dah dekat seminggu ni tak boleh berak”

“Uih, seminggu?! Lamanya… kalau saya dah sakit kepala dah”

“Nak minum air lebih-lebih, bulan puasa. Makan pun sikit je tak lalu. Lagi susah nak tolak keluar”

“Hmm camnilah. Saya bagi Ummi try produk ni 4 biji. Tengok ok ke tak…”

Ummi pun ambil dan telan. Saya kata biasanya produk ni ambil sebelum tidur sebab masa  tindakan dia lebih kurang 4 jam. Tapi mereka nak balik dah siang tu, jadi saya beri juga dia cuba.

Tapi… tak sampai setengah jam ambil, Ummi saya dah berasa sakit perut dan berlari-lari anak ke tandas.

Lepas tu, bunyi FLUSHHH

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

 

 

 

 

 

Ummi keluar dengan senyuman yang sangat manis 🙂

“Wow, dah keluar dah semua yang tersangkut lama tu..”

Alhamdulillah happy sangat sebab dapat bantu Ummi. Saya pun bekalkan sebotol untuk Ummi bawa balik ke Perak.

Sebotol apa? Hah jom baca kat bawah ni…

Dalam artikel ini, saya akan berkongsi semua jenis produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar, semoga bermanfaat buat semua.

 

============================================

1. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Herblax

 

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Herblax berfungsi?

  • Laksatif yang bertindak lembut untuk digunakan APABILA PERLU SAHAJA. Tidak boleh di ambil setiap hari.
  • Merangsang pergerakan rektum (hujung usus) untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh
  • Bahan utamanya, Daun Senna telah digunakan secara tradisional sejak berkurun lama sebagai laksatif semula jadi

BONUS: Boleh membantu mengempiskan perut.

Rakan saya Ayu dari Kemaman kata:

“Kalau ambil ni, sepagi tu memang akan membuang. Kalau tak memang berhari-hari tak membunag. Bagus sangat…”

=============================================

2. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Ostematrix

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

Bagaimana Ostematrix berfungsi?

  • Magnesium di dalam kaplet Ostematrix bertindak sebagai penenang otot usus
  • Otot usus yang gagal berfungsi atau menjalankan peristalsis dengan baik boleh menghalang najis dikeluarkan dengan lancar
  • Kalsium memastikan najis lembut dan mudah digerakkan, berbanding najis yang kering keras dan melekat dipermukaan usus.

BONUS: Kalsium boleh membantu menguatkan jantung, tulang, sendi dan gigi.

Ini yang ibu mertua saya ambil. Beliau seorang yang tak suka menelan pil, tapi sebab kaplet Ostematrix ni di design supaya mudah ditelan, beliau request lagi 2 botol selepas botol yang saya berikan haritu dah habis 🙂

=============================================

3. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Omegaguard

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

Bagaimana Omegaguard berfungsi?

  • Omegaguard mengandungi minyak ikan berkepekatan tinggi
  • Minyak ikan ini akan menambahkan jumlah pelincir pada dinding usus yang memudahkan pergerakan najis

BONUS: Omega3 dan DHA dalam Omegaguard boleh membantu perkembangan otak dan sendi yang sihat. Juga boleh mengecutkan sel lemak pada badan dan menyerap kolestrol dalam darah.

=============================================

4. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Alfalfa Complex

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Alfalfa berfungsi?

  • Alfalfa diperbuat daripada daun Medicago Sativa yang telah digunakan sejak berzaman-zaman dalam kesihatan tradisional
  • Daun alfalfa berfungsi menyedut toksin dan lelemak daripada tubuh dan usus
  • Toksin yang telah digumpalkan dapat dibuang dengan mudah, tetapi perlu minum air suam dengan banyak

BONUS: Penggalak susu untuk kaum ibu menyusu. Orang lelaki yang ambil ni, TIDAK akan mengeluarkan susu. Jangan panik tak tentu pasal

Mak saya sendiri gunakan produk ni. Dia kata:

“Mak makan ni hari-hari. Bagus semua angin keluar dari badan. Berak pun lawas jer…”

===========================================

5. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Vivix

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Vivix berfungsi?

  • Super antioksida yang membantu memulihkan sel otot yang keras kejung akibat sukar membuang air besar
  • Menyahkan toksin dari organ, darah dan usus supaya mudah disingkirkan

BONUS: Anti penuaan = awet muda.

Saya sendiri amalkan Vivix untuk total detox. Najis hitam pekat keluar dengan lancar, badan pun rasa tersangat ringan 🙂

===========================================

Begitulah senarai produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

=====================================================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

Cara pilih set kurus Shaklee yang sesuai dan tepat

set kurus shaklee

Minggu lepas sahaja sudah 4 orang approach saya bertanyakan tentang Set Kurus Shaklee.

Ini belum dikira minggu-minggu dan bulan-bulan sebelumnya.

Ternyata memang ramai orang di Malaysia sedang menderita akibat berat badan berlebihan, sama ada mereka sedari atau tidak.

set kurus shaklee

Set Kurus Shaklee ni sebenarnya ada banyak kombinasi dan pilihan, dan kita mestilah pandai memilih set yang sesuai dan tepat dengan keperluan tubuh badan kita supaya pelaburan itu berbaloi dengan hasil yang kita dapat.

 

=========================================

Set kurus Shaklee pertama – set detoks atau bersihkan usus

Anda buncit?

Anda anda masalah sembelit yang kronik? (Tak boleh buang air besar sekurang-kurangnya sekali sehari)

Anda ada masalah nafsu makan yang tinggi?

set kurus shaklee

3 perkara di atas ni adalah tanda-tanda badan banyak toksik.

Badan bertoksik tu bukanlah bermakna ada banyak sampah dalam badan, tetapi lebih kepada usus yang kotor dan berkeladak.

Ada kajian menunjukkan, dalam usus yang tidak bersih terdapat lebih kurang 7kg toksins di dalamnya.

set kurus shaklee
Rupa paras usus orang yang badan bertoksik dan mengalami sembelit yang kronik

Lapisan dalam usus diliputi oleh lendir, najis yang berkerak dan mengeras.

Lapisan ini menghalang daripada nutrien diserap dengan efisyen ke dalam badan.

Ini yang menyebabkan anda jadi makan tak kenyang-kenyang, sebab tubuh badan masih signal kepada tekak yang dia masih belum dapat nutrien yang secukupnya.

Selain itu, najis yang berkerak di dalam usus menyebabkan aktiviti peristalsis, pergerakan usus yang menolak najis ke bahagian rektum, tidak dapat berfungsi dengan baik.

Ia ibarat hos getah yang keras dan tidak lagi flexible, mana mungkin dapat mengendur, mengembang dan mengecut dengan efisyen.

set kurus shaklee

Najis yang sukar ditolak oleh usus ke bawah akan menyebabkan anda mengalami masalah sembelit yang kronik.

 

Cadangan kami:

Alfalfa complex untuk menyental dan membersihkan usus

Herblax untuk melembutkan rektum agar otot usus berupaya menyingkirkan najis dengan semulajadi

Ostematrix untuk melembutkan najis agar mudah di keluarkan

set kurus shaklee

===============================

Set kurus Shaklee kedua – set kecutkan lemak

Tepi perut ada tayar berlapis-lapis.

Bawah lengan ada lemak berayun-ayun.

Nak pakai baju pun dah tak muat di lengan, perut, peha dan dada.

set kurus shaklee

Ketat sendat mampat gittew.

Lemak dalaman ni sebenarnya ada 2 jenis:

Lemak Visceral

Lemak yang berbahaya sebab ia lemak yang menyelaputi organ dalaman manusia dan boleh menggangu sistem organ tubuh. Sangat sukar untuk dihilangkan kecuali dengan senaman dan regim diet yang ketat. Orang lelaki bersaiz pinggang 40 inci ke atas dan wanita 35 inci ke atas ada tanda-tanda mempunyai visceral fat yang tinggi.

set kurus shaklee

Lemak Subcutaneous

Lemak yang terdapat di bawah lapisan kulit. Lebih mudah dihilangkan dan dicairkan melalui kaedah diet dan senaman ringan setiap hari. Ada orang main mengelat dengan pergi ke mandi stim untuk ‘mencair’kan lemak tersebut.

 

Cadangan kami:

Omegaguard untuk mencairkan dan mengecutkan sel lemak visceral dan subcutaneous

Lecithin untuk menggumpalkan lemak dan minyak daripada makanan yang di makan supaya mudah disingkirkan

Phytocol ST untuk melapiskan usus agar tidak menyerap kolestrol dan lemak masuk ke dalam salur darah.

set kurus shaklee

==============================================

Set kurus Shaklee ketiga – set bina otot dan tegangkan kulit geleber

Ada orang mahu bina otot agar tampak lebih tegap dan tegang.

Ada orang kadangkala akibat menurunkan berat badan yang ekstrim atau terlalu laju boleh menyebabkan kulit dia tidak dapat mengecut dengan baik dan secepat lemak dia mengecut.

set kurus shaklee

Cadangan kami:

ESP untuk membina otot dan menegangkan kulit

Collagen Powder untuk menambahkan kolagen ke dalam kulit agar cepat tegang dan mantap

Cinch Shake Mix (ada 3 perisa – vanilla, latte dan chocolate) sebagai meal replacement untuk mencukupkan nutrien semasa berdiet

set kurus shakleeset kurus shaklee

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

 

Panduan ibua bapa cakna: Set Shaklee untuk kanak-kanak

set shaklee untuk kanak-kanak

Bulan lepas kami ada mengadakan www.petuakulit.com FREE giveaway contest Mealshakes Januari 2015.

Peserta hanya perlu isikan maklumat diri dan kemudian nyatakan mengapa mereka perlukan Mealshakes Shaklee.

Rata-rata peserta menulis sebab nak mencuba kesedapan dan kehebatan Mealshakes.

Tak kurang juga yang mereka sebenarnya memang menggunakan produk Shaklee sendiri tetapi hendak mencuba Mealshakes dan Set Shaklee untuk anak-anak mereka.

============================

set shaklee untuk kanak-kanak

Set Shaklee untuk kanak-kanak pertama – Mealshakes

set shaklee untuk kanak-kanak

Mealshakes ni antara produk kesukaan kanak-kanak sebab rasa dia, sedap creamy dan kena dengan selera mereka.

Kalau perhati betul-betul dalam canister Mealshakes ni, akan nampak ketulan-ketulan oren yang kecil.

Yang itu adalah Gum Arabic atau Acacia Gum atau Manna (makanan yang disebut dalam Al-Quran).

set shaklee untuk kanak-kanak
takdela ketul dia besar camni. kecik-kecik jer dalam tu

Manna adalah sejenis prebiotik yang mana sangat-sangat bagus untuk sistem pencernaan manusia.

Tu sebab ibu bapa belikan anak mereka Mealshakes sebab anak jadi tambah selera makan sebab usus mereka sihat, dan juga dah tak sembelit.

Best kan? 🙂

===========================

 

Set Shaklee untuk kanak-kanak kedua – Vitalea for children

set shaklee untuk kanak-kanak

Ni produk yang sudah lama tidak berada dalam pasaran Malaysia sebab Shaklee ada improve formulasi dia.

Sebelum saya join Shaklee, katanya tablet dia kecil dan warna kuning-kuning gitu.

Now rupa dia besar double, warna purple dan rasa seperti anggur.

Yang bestnya tentang Vitalea for Children ni or VFC dia tak mengandungi sebarang gula dan perasa tiruan.

Deorg guna pemanis stevia. So formulasi dia amat mesra gigi kanak-kanak.

===========================

 

Set Shaklee untuk kanak-kanak ketiga – Omegaguard

set shaklee untuk kanak-kanak

Omegaguard ni sangat bagus untuk perkembangan otak kanak-kanak.

Ada ibu yang beri je sebiji kat anak, dia gigit kapsul dan sedut dalam mulut.

Tapi anak saya tak berapa gemar bau ikan dia, so saya picit masukkan dalam susu dan minuman.

Alhamdulillah nampak perubahan dari segi kecerdasan dalam kelas dan prestasi dalam pembelajaran :0

===========================

 

Set Shaklee untuk kanak-kanak keempat – Chewables Vita C

set shaklee untuk kanak-kanak

Chewables Vita C ni pun ada formulasi yang bebas gula dan sangat bagus untuk elakkan kanak-kanak terkena karies gigi.

Rasa dia sangat natural dan masam-masam. Boleh kunyah-kunyah gitu, tu yang best.

Kalau anak yang selalu demam selsema serta resdung boleh amalkan Chewables Vita C.

==========================

 

Saksikan bingkisan ringkas mengenai Set Shaklee untuk Kanak-kanak dan testimoni 🙂

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

 

Seksa lutut semasa solat – Produk Shaklee untuk sakit lutut dan sendi

PRODUK SHAKLEE UNTUK SAKIT LUTUT

Malu tak kalau kita tengah solat jemaah ramai-ramai di surau atau masjid, sekali bunyi keletuk-keletuk semasa nak rujuk, sujud dan bangkit berdiri?

set shaklee untuk sakit lutut

Kalau ada bunyi sahaja OK la lagi, jiran sebelah aje pun yang dengar ;p

Tapi kalau dah bunyi, di tambah pula dengan sakit sendi semasa solat? Tak ke seksa?

Rasa perit je bila nak rukuk sujud tu.

Pastu takkan muda-muda dah nak ambil kerusi solat duduk.. haish malu dengan makcik-makcik kat situ dik nonn..

Tapi…

Jangan risau sebab ada produk Shaklee untuk sakit lutut dan sendi. Jom kita tengok apa yang ada 🙂

======================

PRODUK SHAKLEE UNTUK SAKIT LUTUT

Produk Shaklee untuk sakit lutut pertama – Advanced Joint Health Tablet (AJHT)

set shaklee untuk sakit lutut

Dalam AJHT ni ada ekstrak Boswellia dan jagung, serta nutrien termasuk Zinc, Mangan dan Vitamin C yang penting dalam memberikan keselesaan sendi dan pergerakan.

Jagung sebenarnya ada kandungan Glukosamine yang pekat. Glukosamin ni bantu menguatkan tuang rawan pada sendi.

Tulang rawan yang lemah lah yang menyebabkan kita sakit bila nak bangun rukuk sujud tu.

=======================

 

Produk Shaklee untuk sakit lutut kedua – Ostematrix

set shaklee untuk sakit lutut

Produk ni ada kandungan kalsium yang berguna untuk mempertingkatkan ketumpatan kalsium dalam tulang.

Tulang yang rapuh dan tidak mampat menyebabkan sendi sakit, dan berbunyi keletung-keletung tu bila sedang solat.

Tambahan pula, Ostematrix ni ada Magnesium yang bantu menyusun Kalsium dalam tulang.

So bila makan Kalsium, takdelah dia terbuang sahaja ke dalam sistem perkumuhan kita akibat gagal diserap oleh tubuh.

======================

 

Produk Shaklee untuk sakit lutut ketiga – Omegaguard

set shaklee untuk sakit lutut

Cuba perhatikan kawasan sendi yang sakit tu, ada tak perubahan saiz yang abnormal?

Biasanya kalau sakit lutut atau sendi ni, ada berlaku kebengkakan dalaman yang kita sukar nak detect atau lihat.

Ligamen yang bengkak akan menyebabkan sendi yang amat sakit.

Jadi disebabkan Omegaguard ni ada unsur yang membantu menyurutkan bengkak, dia sangatlah penting untuk pesakit sendi dan lutut.

Omegaguard juga penting dalam melancarkan dan mengawal ketumpatan kusyen pada sendi seupaya lutut anda tidak sakit lagi 🙂

=====================

 

Produk Shaklee untuk sakit lutut keempat – Collagen Powder

set shaklee untuk sakit lutut

Semua binaan sendi kita; ligamen, tisu, kusyen adalah diperbuat daripada unsur protein iaitu kolagen.

Disebabkan Collagen Powder ni sangat mudah diserap, ia boleh membantu tubuh kita dalam membina semula ligamen, tisu dan kusyen yang rosak.

Insyaallah dengan ikhtiar ini, lutut dan sendi anda akan beransur pulih daripada seksa dan sakit 🙂

=====================

 

Ni testimoni ringkas daripada puan Lydzar 🙂

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

 

Dina – Stokis dan Pengedar Shaklee Melaka

PENGEDAR SHAKLEE MELAKA

Pengedar Shaklee Melaka idaman Malaya ialah Cikpuan Siti Noordinah Abdul Latif yang tinggal di Jasin, Melaka.

PENGEDAR SHAKLEE MELAKA

Dina ni schoolmate saya, kira-kira dah 15 tahun lah tak bercakap dengan dia.

Just reconnect semula melalui FB dan tengok-tengok dari jauh jer…

Sehinggalah beliau contact saya kerana berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee Melaka.

pengedar shaklee melaka

Dek permintaan product Shaklee yang sangat tinggi di Melaka, Dina tak mahu lepaskan peluang untuk membantu seluruh rakyat Melaka yang memerlukan bantuan konsultasi dan produk Shaklee dengan segera.

 

Fakta Pengedar Shaklee Melaka pertama – Dina: pegawai CSI

Ya, macam CSI di televisyen tu, Crime Scene Investigator. Beliau ada background dalam bidang Kimia dalam Analisis Forensik.

Pergh memang hebat dalam bidang sains dan anatomi manusia hehe

pengedar shaklee melaka

Agaknya sebab beliau minat subjek Kimia masa sekolah menengah dahulu, kemudian suka pulak tengok rancangan CSI, maka terhasillah Cik Dina si pegawai CSI.

 

Fakta Pengedar Shaklee Melaka kedua – Dina: Penolong Pegawai Sains di UiTM Melaka

Sekarang Dina bertugas sebagai Penolong Pegawai Sains di Fakulti Perladangan dan Agroteknologi yang berdedikasi. Kadang kala beliau mengajar dalam lab.. ha tengok gambar student dia.. putih je semua pakai lab coat 🙂

pengedar shaklee melaka

Kalau anda ada berdekatan dengan UiTM Melaka, just hello-hello je Cik Dina ni, Insyaallah beliau sedia membantu.

Dina ni juga jenis suka berjumpa dengan orang (tak macam saya pemalu aihh) so dont worry anda akan mendapat layanan penuh hormat dan mesra 🙂

pengedar shaklee melaka

Fakta Pengedar Shaklee Melaka ketiga – Dina sekeluarga: pengguna produk Shaklee tegar

Dina dan keluarganya semua merupakan pengguna produk Shaklee yang tegar.

Beliau sendiri menggunakan Sustained Release Vita C dan Ostematrix – untuk urat, tulang dan imuniti tubuh

pengedar shaklee melaka

Ibunda Dina menggunakan OmegaGuard dan B Complex – untuk tenaga dan sendi

Adiknya pula pengguna tegar Lecithin dan Alfalfa – untuk mengawal berat badan.

 

Fakta Pengedar Shaklee Melaka keempat – Dina: Natural and Herbal Product Hunter

Hobi dan minat Dina adalah mengkaji tentang produk yang natural (alami) dan yang berasaskan herba.

Minat beliau yang sebegini yang telah membuatkan Dina terjumpa Shaklee.

pengedar shaklee melaka

Alhamdulillah Dina sebagai ahli saintis telah sendiri mengakui keberkesanan dan kandungan produk Shaklee yang sememangnya selamat dan efektif.

 

Jadi untuk menghubungi Pengedar Shaklee Melaka Cik Dina, boleh menggunakan saluran-saluran berikut:

pengedar shaklee melaka

Call, SMS, Whatsapp, Telegram : 016 631 2920

Facebook: Siti Noordinah Abd Latif

Email: deyyna_11@yahoo.com

Insyaallah beliau sedia membantu orang-orang Melaka dengan perkhidmatan COD dan poslaju 🙂

pengedar shaklee melaka

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

Kalau sayang mak ayah, wajib ada set Shaklee untuk orang tua ni

set shaklee untuk orang tua

Pada ketika entry ini ditulis, mak saya Hajjah Azizah Idris dan ayah saya Haji Jopri Isnin sudah melangkau masuk ke 6 series.

set shaklee untuk orang tua

Mak umur 64 tahun.

Ayah umur 69 tahun.

Oh setiap kali balik kampung rasa sedih kalau-kalau tak sempat berbakti kepada mak dan ayah.

Lagi-lagi mak saya ni memang jenis terlalu sayang anak. Saya sampai ke tua ni pun tak putus bantuan dan sokongan yang mereka berikan.

Contoh ialah dari Johor datang ke Terengganu naik bas, bawa beg berat-berat yang berisi segala hasil tanaman mak dan ayah kat kampung untuk diberikan kepada anak-anak dan cucu yang tersayang.

set shaklee untuk orang tua

Boleh mengalir air mata ni tau!…

Haish, we take the good things for granted.

 

Pandai cakap ke?

Ternyata saya jenis tak pandai menyatakan rasa sayang pada mak dan ayah secara direct.

Macam:

Mak, Ayah, I love you!

set shaklee untuk orang tua

Eh macam tak pernah je cakap. Ada kut kecik-kecik dulu.. ntah.. ada atau tak..

Kalau cakap direct mesti deorg terkejut, buang tebiat ke apa anak aku sorang ni? haha

Yang paling saya boleh buat setakat ini dengan konsisten ialah beri duit pada mereka dan set Shaklee untuk orang tua

Duit kene bank in sebab kalau beri duit cash kat tangan mak atau ayah akan pulang balik kat kita cakap pergi beli baju kat anak-anak kau tu.. haha

(tau la baju anak aii semua buruk-buruk je kehkeh)

 

Apa yang saya belikan untuk mereka

Berbalik kepada set Shaklee untuk orang tua. Apa yang saya belikan untuk mak dan ayah saya supaya mereka lebih sihat dan selesa?

 

Set Shaklee untuk orang tua pertama – Vivix

Sejarahnya, arwah datuk saya sebelah mak memang penghidap Diabetis dan kami semua anak beranak cucu cicit memang akan ada risiko menjadi menghidap kencing manis juga.

set shaklee untuk orang tua

Jadi saya bekalkan mak dan ayah Vivix untuk bantu turunkan kandungan gula dalam darah mereka kepada normal.

Awal-awal tu memang mak dan ayah dah kene pantang makan benda manis macam susu pekat (ayah peminat tegar teh tarik pekat kaw), milo, gula dan sebagainya mengikut arahan doktor. Agaknya sebab dah nampak tanda-tanda diabetis tu nak datang.

Alhamdulillah memang tak rugi beri mak cuba Vivix. Paras gula normal dan darah tinggi pun dah kurang selepas sebulan makan Vivix 🙂

 

Set Shaklee untuk orang tua kedua – Performance Drink

Saya mula beri mak dan ayah Performance Drink (PD) ni bulan Ramadhan 2014.

Mak saya memang jenis kuat berpeluh (mungkin metabolisma tinggi) dan memang tak boleh duduk diam. Puasa-puasa pun mahu kerja berat-berat, cabut rumput, mop rumah dan macam-macam lagi.

Ayah saya pula orang Jawa yang kuat bekerja. Bulan puasa pun nak ke kebun sawit, menyawit. Kadang-kadang potong pelepah, kadang-kadang meracun kebun.

set shaklee untuk orang tua

So PD ni telah bantu mak dan ayah saya rasa lebih bertenaga semasa bulan puasa walaupun mereka menggunakan tenaga dengan banyak.

Mak kata dia rasa lebih segar dan tak rasa dehyrated sangat masa bulan puasa.

Alhamdulillah, syukur sebab dapat bantu mak ayah menjalani ibadah puasa dengan selesa dan sihat 🙂

 

Set Shaklee untuk orang tua ketiga – OmegaGuard

Biasala orang tua memang akan sakit-sakit lutut, sendi-sendi ni.

Mak dan ayah saya memang ambil fish oil atas arahan doktor untuk kurangkan rasa sakit pada joints and kurangkan bengkak pada sendi-sendi jari.

http://petuakulit.com/tag/promosi-shaklee/

So saya tak lepaskan peluang masa promosi Shaklee November 2014 beli 6 botol OmegaGuard dapat percuma 1 botol. Saya berikan mak 3 botol untuk mereka supplemen kan pengambilan minyak ikan yang sedia ada.

Alhamdulillah memang ketara perbezaan semasa ambil fish oil biasa dengan semasa ambil OmegaGuard Shaklee. Sendi kurang sakit dan jari-jari kurang bengkak 🙂 Mak kata dia suka fish oil Shaklee

 

>> Untuk mencuba set Shaklee untuk orang tua seperti yang saya belikan untuk mak dan ayah saya, klik link ini

 

Berapakah harganya?

Harga set ini ialah RM700 (harga biasa) atau RM630 (harga termasuk pendaftaran keahlian Shaklee)

 

Mahal ke?

Harganya mungkin agak mahal bagi sesetengah orang. Namun berapakah harga yang kita perlu letakkan untuk keselesaan dan kesihatan ibu ayah yang tersayang?

set shaklee untuk orang tua

Berapakah harga yang perlu dibayar untuk merawat mereka kelak apabila terkena penyakit jantung, diabetis, darah tinggi? (nauzubillah)

Berapakah harga yang boleh dibayar untuk melihat mereka gembira, atau menghidupkan mereka kembali apabila mereka sudah tiada?

 

Harga ini juga disertakan sekali dengan jaminan kepuasan 100 peratus.

Sekiranya anda atau mak ayah anda tidak berpuashati dengan produk-produk ini setelah menggunakannya selama 29 hari, hubungi kami semula untuk urusan pemulangan wang.

Jamin. Jangan risau.

100% kami pulangkan wang anda

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...