Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

5 produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Kisah produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Semasa menjaga suami saya yang masuk ke wad akibat serangan Epilepsi, ibu dan bapa mertua saya datang melawat dari Perak.

Mereka pun stay di wad bersama kami selama 2 malam.

produk shaklee untuk melawaskan buang air besarPada waktu itu, bulan Ramadhan.

Jadi apeje yang boleh dilakukan semasa bulan puasa selain berehat, bersembang dan tidur.

Nak makan tak boleh, nak bersiar-siar pun letih kan :D.

Namun semasa berehat-rehat tu, ibu mertua saya seperti ada masalah ketika berada di dalam tandas.

Setiap satu wad di hospital swasta ini, semuanya dilengkapi dengan tandas/bilik air yang tersendiri.

Jadi, aktiviti di dalam tandas, mahu tak mahu kadang-kadang ‘terdengar’ juga dari dalam bilik sekiranya ‘kuat’ sangat.

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

Ummi buat confession

Jadi selepas bersahur itu ketika menanti waktu Subuh masuk, apabila ibu mertua keluar dari tandas, saya pun memberanikan diri untuk bertanya:

“Ummi ada masalah nak buang air besar ke? Dengar macam sakit je masa dalam tandas tu”

“Ya, Ummi dah dekat seminggu ni tak boleh berak”

“Uih, seminggu?! Lamanya… kalau saya dah sakit kepala dah”

“Nak minum air lebih-lebih, bulan puasa. Makan pun sikit je tak lalu. Lagi susah nak tolak keluar”

“Hmm camnilah. Saya bagi Ummi try produk ni 4 biji. Tengok ok ke tak…”

Ummi pun ambil dan telan. Saya kata biasanya produk ni ambil sebelum tidur sebab masa  tindakan dia lebih kurang 4 jam. Tapi mereka nak balik dah siang tu, jadi saya beri juga dia cuba.

Tapi… tak sampai setengah jam ambil, Ummi saya dah berasa sakit perut dan berlari-lari anak ke tandas.

Lepas tu, bunyi FLUSHHH

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

 

 

 

 

 

Ummi keluar dengan senyuman yang sangat manis 🙂

“Wow, dah keluar dah semua yang tersangkut lama tu..”

Alhamdulillah happy sangat sebab dapat bantu Ummi. Saya pun bekalkan sebotol untuk Ummi bawa balik ke Perak.

Sebotol apa? Hah jom baca kat bawah ni…

Dalam artikel ini, saya akan berkongsi semua jenis produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar, semoga bermanfaat buat semua.

 

============================================

1. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Herblax

 

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Herblax berfungsi?

  • Laksatif yang bertindak lembut untuk digunakan APABILA PERLU SAHAJA. Tidak boleh di ambil setiap hari.
  • Merangsang pergerakan rektum (hujung usus) untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh
  • Bahan utamanya, Daun Senna telah digunakan secara tradisional sejak berkurun lama sebagai laksatif semula jadi

BONUS: Boleh membantu mengempiskan perut.

Rakan saya Ayu dari Kemaman kata:

“Kalau ambil ni, sepagi tu memang akan membuang. Kalau tak memang berhari-hari tak membunag. Bagus sangat…”

=============================================

2. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Ostematrix

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

Bagaimana Ostematrix berfungsi?

  • Magnesium di dalam kaplet Ostematrix bertindak sebagai penenang otot usus
  • Otot usus yang gagal berfungsi atau menjalankan peristalsis dengan baik boleh menghalang najis dikeluarkan dengan lancar
  • Kalsium memastikan najis lembut dan mudah digerakkan, berbanding najis yang kering keras dan melekat dipermukaan usus.

BONUS: Kalsium boleh membantu menguatkan jantung, tulang, sendi dan gigi.

Ini yang ibu mertua saya ambil. Beliau seorang yang tak suka menelan pil, tapi sebab kaplet Ostematrix ni di design supaya mudah ditelan, beliau request lagi 2 botol selepas botol yang saya berikan haritu dah habis 🙂

=============================================

3. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Omegaguard

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

Bagaimana Omegaguard berfungsi?

  • Omegaguard mengandungi minyak ikan berkepekatan tinggi
  • Minyak ikan ini akan menambahkan jumlah pelincir pada dinding usus yang memudahkan pergerakan najis

BONUS: Omega3 dan DHA dalam Omegaguard boleh membantu perkembangan otak dan sendi yang sihat. Juga boleh mengecutkan sel lemak pada badan dan menyerap kolestrol dalam darah.

=============================================

4. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Alfalfa Complex

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Alfalfa berfungsi?

  • Alfalfa diperbuat daripada daun Medicago Sativa yang telah digunakan sejak berzaman-zaman dalam kesihatan tradisional
  • Daun alfalfa berfungsi menyedut toksin dan lelemak daripada tubuh dan usus
  • Toksin yang telah digumpalkan dapat dibuang dengan mudah, tetapi perlu minum air suam dengan banyak

BONUS: Penggalak susu untuk kaum ibu menyusu. Orang lelaki yang ambil ni, TIDAK akan mengeluarkan susu. Jangan panik tak tentu pasal

Mak saya sendiri gunakan produk ni. Dia kata:

“Mak makan ni hari-hari. Bagus semua angin keluar dari badan. Berak pun lawas jer…”

===========================================

5. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Vivix

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Vivix berfungsi?

  • Super antioksida yang membantu memulihkan sel otot yang keras kejung akibat sukar membuang air besar
  • Menyahkan toksin dari organ, darah dan usus supaya mudah disingkirkan

BONUS: Anti penuaan = awet muda.

Saya sendiri amalkan Vivix untuk total detox. Najis hitam pekat keluar dengan lancar, badan pun rasa tersangat ringan 🙂

===========================================

Begitulah senarai produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

=====================================================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...