3 Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita

produk-shaklee-untuk-masalah-hormon

Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita adalah antara produk top dalam Shaklee ni.

Biasanya yang PM saya di Whatsapp bertanyakan tentang produk-produk ini adalah wanita-wanita dalam kategori berikut:

  1. Wanita bujang yang bermasalah dengan haid yang tidak teratur dan tidak lancar
  2. Wanita bujang atau berkahwin yang mengalami masalah senggugt yang teruk
  3. Wanita yang ada masalah bulu di wajah, tangan dan kaki berlebihan (misai, janggut, bulu tangan/kaki lebat)
  4. Wanita berkahwin yang belum mendapat zuriat
  5. Wanita yang ada masalah fibroid, cycst atau ketumbuhan dalam rahim dan payudara

OK. Saya perlu cerita serba sedikit tentang produk-produk ini dan bagaimana ia boleh membantu kaum wanita menjalani kehidupan yang lebih sihat dan berkualiti.

Perlu diingatkan produk-produk ini bukan untuk merawat tetapi lebih kepada meningkatkan keselesaan dan membantu wanita di luar sana agar lebih yakin dengan diri sendiri 🙂

 

=========================================================

1. Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita – GLA Complex

produk shaklee untuk masalah hormon

Mengapakah namanya GLA? (bukan GiLA tau!)

GLA ialah Gamma Linolenic Acid yang mana banyak digunakan oleh wanita untuk mengekalkan kesegaran dan kesihatan setiap bulan.

GLA ialah sejenis asid protein Omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandis.

Prostaglandis ini adalah bahan semulajadi yang membantu tubuh badan mengawal proses-proses tubuh badan yang normal.

Minyak bunga matahari juga adalah sejenis sumber asid lemak Omega-6 yang sangat baik.

GLA complex ini juga mengandungi Vitamin E untuk membantu menyokong sistem pertahanan badan dengan mengekalkan keutuhan sel dalaman.

Selain itu, minyak Borage iaitu bahan utama dalam GLA complex adalah bentuk GLA pekat yang amat mudah diserap oleh badan.

 

KELEBIHAN GLA Complex:

– menggalakkan kesihatan dan kesegaran

– menyokong sistem imun/ pertahanan badan daripada penyakit

– mengawal sistem hormon

Adalah perlu diingatkan, pengambilan Omega-6 secara berlebihan boleh mengakibatkan ketidakseimbangan dalam tubuh badan, dan perlu di gandingkan dengan Omega3 untuk memastikan sistem tubuh badan lebih stabil dan berfungsi dengan baik 🙂

 

=========================================================

2. Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita – Omegaguard

produk shaklee untuk masalah hormon

Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

Minyak Ikan

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.

Gred Farmaseutikal yang Tulen

OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.

 

==============================================

3. Produk Shaklee untuk masalah hormon wanita – Vivix

produk shaklee untuk masalah hormon

Penemuan Revolusioner oleh Shaklee

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

* Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.

Di harap, cadangan produk-produk Shaklee untuk masalah hormon wanita di atas boleh membantu cik dan puan agar dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa dan berkualiti. Kita hanya mampu ikhtiar, namun segalanya harus kembali kepada tawakkal dan memanjatkan doa serta yakin dengan kuasa Allah.

Cik dan puan juga boleh rujuk artikel kami 7 tips cepat hamil sekiranya sedang ikhtiar untuk mendapatkan anak 🙂

================================================================================

=======================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

7 cara melancarkan buang air besar yang mudah dan berkesan – part 1

cara melancarkan buang air besar

cara melancarkan buang air besar

 

Pada tahun 1998, Carta Najis Bristol atau Bristol Poop Chart telah di keluarkan oleh Scandanavian Journal of Gastroenterology untuk menerangkan tentang 7 jenis najis.

Jenis 1 hingga 3 – keras dan sembelit

Jenis 4 dan 5 – Normal dan sihat

Jenis 6 dan 7 – cair dan cirit-birit

 

==============================================

Ada 4 faktor yang boleh mempengaruhi penyahtinjaan yang sihat:

 

1. Berapa kali sehari?

Sebaiknya 1 hingga 3 kali.

Sembelit: Gagal membuang air besar setiap hari

Cirit-birit: Lebih dari 4 kali sehari.

 

2. Kualiti Najis

Najis yang sihat ialah Jenis 4 dan 5

 

3. Mudah atau sukar?

Buang air besar seharusnya seperti suatu pit stop perlumbaan.

Anda masuk dan keluar dengan pantas, tanpa sebarang kesakitan atau penderitaan.

 

4. Lawas atau sembelit?

Apabila anda keluar dari tandas, anda perlu berasa nyaman dan puas.

Ketahui 7 cara melancarkan buang air besar supaya pengalaman anda di tandas lebih bahagia 🙂

 

cara melancarkan buang air besar

Wanita yang berusia 65 tahun ke atas lebih ramai mengalami masalah sembelit berbanding kaum lelaki.

Antara simptom sembelit ialah:

1. Muntah-muntah

2. Najis yang keras dan kering

3. Bengkak dibahagian perut

4. Ntahtinja yang tidak kerap

5. Sakit perut

6. Meneran yang melampau ketika buang air besar

7. Kembung atau perut berangin

cara melancarkan buang air besar

 

=============================================================

1. Cara melancarkan buang air besar pertama – minum air sampai kembung

Maksud saya minum lah air secukupnya.

Berapa banyak tu?

Orang dewasa normal perlu 8 gelas air kosong sehari untuk menjamin proses bendalir badan berjalan dengan sempurna.

Jadi orang dewasa yang tak normal (seperti anda yang sembelit) wajib ambil LEBIH dari 8 gelas.

12 gelas lebih elok. Lebih kurang segelas setiap 2 jam.

Insyaallah anda akan nampak kesannya.

Anda juga boleh mencuba makan buah-buahan yang tinggi kandungan airnya seperti mentimun, tembikai, grapefruit dan nanas.

 

===========================================================

2. Cara melancarkan buang air besar kedua – makan serat dengan banyak

Sarapan: Ambil cereal berserat tinggi seperti bran.

Ya, bran tawar dan seperti makan kadbod, tetapi sila sedar diri. You need it!!

Makanan lain yang mengandungi serat yang tinggi:

– kacang merah

– raspberry

– blackberry

– nanas

 

========================================================

3. Cara melancarkan buang air besar ketiga – kawal penggunaan julap

Usahlah kerap sangat mengambil julap, kelak ususmu akan terlalu mengharap pada julap lalu susah nak membunag terus kalau tak ambil julap.

Carilah produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Lebih sihat dan lembut untuk ususmu itu 🙂

 

=====================================================================

4. Cara melancarkan buang air besar keempat – kurangkan pengambilan produk tenusu

Susu, keju, kek, telur, ais krim, buttermilk, dadih dan sebagainya adalah antara produk tenusu yang biasa kita jumpai.

Elakkan pengambilan yang terlalu banyak kerana produk berasaskan susu akan menerukkan lagi sembelit anda.

Produk tenusu tidak mengandungi apa jua kesan serat yang boleh membantu anda buang air besar.

Produk tenusu juga akan mengakibatkan najis anda bergerak perlahan dalam usus lalu menyukarkan proses nyahtinja.

cara melancarkan buang air besar

 

 

Bersambung ke bahagian 2: 7 cara melancarkan buang air besar – part 2

=====================================================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

5 produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Kisah produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Semasa menjaga suami saya yang masuk ke wad akibat serangan Epilepsi, ibu dan bapa mertua saya datang melawat dari Perak.

Mereka pun stay di wad bersama kami selama 2 malam.

produk shaklee untuk melawaskan buang air besarPada waktu itu, bulan Ramadhan.

Jadi apeje yang boleh dilakukan semasa bulan puasa selain berehat, bersembang dan tidur.

Nak makan tak boleh, nak bersiar-siar pun letih kan :D.

Namun semasa berehat-rehat tu, ibu mertua saya seperti ada masalah ketika berada di dalam tandas.

Setiap satu wad di hospital swasta ini, semuanya dilengkapi dengan tandas/bilik air yang tersendiri.

Jadi, aktiviti di dalam tandas, mahu tak mahu kadang-kadang ‘terdengar’ juga dari dalam bilik sekiranya ‘kuat’ sangat.

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

Ummi buat confession

Jadi selepas bersahur itu ketika menanti waktu Subuh masuk, apabila ibu mertua keluar dari tandas, saya pun memberanikan diri untuk bertanya:

“Ummi ada masalah nak buang air besar ke? Dengar macam sakit je masa dalam tandas tu”

“Ya, Ummi dah dekat seminggu ni tak boleh berak”

“Uih, seminggu?! Lamanya… kalau saya dah sakit kepala dah”

“Nak minum air lebih-lebih, bulan puasa. Makan pun sikit je tak lalu. Lagi susah nak tolak keluar”

“Hmm camnilah. Saya bagi Ummi try produk ni 4 biji. Tengok ok ke tak…”

Ummi pun ambil dan telan. Saya kata biasanya produk ni ambil sebelum tidur sebab masa  tindakan dia lebih kurang 4 jam. Tapi mereka nak balik dah siang tu, jadi saya beri juga dia cuba.

Tapi… tak sampai setengah jam ambil, Ummi saya dah berasa sakit perut dan berlari-lari anak ke tandas.

Lepas tu, bunyi FLUSHHH

produk shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

 

 

 

 

 

Ummi keluar dengan senyuman yang sangat manis 🙂

“Wow, dah keluar dah semua yang tersangkut lama tu..”

Alhamdulillah happy sangat sebab dapat bantu Ummi. Saya pun bekalkan sebotol untuk Ummi bawa balik ke Perak.

Sebotol apa? Hah jom baca kat bawah ni…

Dalam artikel ini, saya akan berkongsi semua jenis produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar, semoga bermanfaat buat semua.

 

============================================

1. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Herblax

 

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Herblax berfungsi?

  • Laksatif yang bertindak lembut untuk digunakan APABILA PERLU SAHAJA. Tidak boleh di ambil setiap hari.
  • Merangsang pergerakan rektum (hujung usus) untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh
  • Bahan utamanya, Daun Senna telah digunakan secara tradisional sejak berkurun lama sebagai laksatif semula jadi

BONUS: Boleh membantu mengempiskan perut.

Rakan saya Ayu dari Kemaman kata:

“Kalau ambil ni, sepagi tu memang akan membuang. Kalau tak memang berhari-hari tak membunag. Bagus sangat…”

=============================================

2. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Ostematrix

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

Bagaimana Ostematrix berfungsi?

  • Magnesium di dalam kaplet Ostematrix bertindak sebagai penenang otot usus
  • Otot usus yang gagal berfungsi atau menjalankan peristalsis dengan baik boleh menghalang najis dikeluarkan dengan lancar
  • Kalsium memastikan najis lembut dan mudah digerakkan, berbanding najis yang kering keras dan melekat dipermukaan usus.

BONUS: Kalsium boleh membantu menguatkan jantung, tulang, sendi dan gigi.

Ini yang ibu mertua saya ambil. Beliau seorang yang tak suka menelan pil, tapi sebab kaplet Ostematrix ni di design supaya mudah ditelan, beliau request lagi 2 botol selepas botol yang saya berikan haritu dah habis 🙂

=============================================

3. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Omegaguard

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

 

Bagaimana Omegaguard berfungsi?

  • Omegaguard mengandungi minyak ikan berkepekatan tinggi
  • Minyak ikan ini akan menambahkan jumlah pelincir pada dinding usus yang memudahkan pergerakan najis

BONUS: Omega3 dan DHA dalam Omegaguard boleh membantu perkembangan otak dan sendi yang sihat. Juga boleh mengecutkan sel lemak pada badan dan menyerap kolestrol dalam darah.

=============================================

4. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Alfalfa Complex

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Alfalfa berfungsi?

  • Alfalfa diperbuat daripada daun Medicago Sativa yang telah digunakan sejak berzaman-zaman dalam kesihatan tradisional
  • Daun alfalfa berfungsi menyedut toksin dan lelemak daripada tubuh dan usus
  • Toksin yang telah digumpalkan dapat dibuang dengan mudah, tetapi perlu minum air suam dengan banyak

BONUS: Penggalak susu untuk kaum ibu menyusu. Orang lelaki yang ambil ni, TIDAK akan mengeluarkan susu. Jangan panik tak tentu pasal

Mak saya sendiri gunakan produk ni. Dia kata:

“Mak makan ni hari-hari. Bagus semua angin keluar dari badan. Berak pun lawas jer…”

===========================================

5. Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar – Vivix

Produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

Bagaimana Vivix berfungsi?

  • Super antioksida yang membantu memulihkan sel otot yang keras kejung akibat sukar membuang air besar
  • Menyahkan toksin dari organ, darah dan usus supaya mudah disingkirkan

BONUS: Anti penuaan = awet muda.

Saya sendiri amalkan Vivix untuk total detox. Najis hitam pekat keluar dengan lancar, badan pun rasa tersangat ringan 🙂

===========================================

Begitulah senarai produk Shaklee untuk melawaskan buang air besar

=====================================================

Boleh hubungi saya Therina Jopri untuk konsultasi  dan sebarang pertanyaan berkenaan artikel di atas :)

Insyaallah kami akan usaha untuk membantu.
Tempahan direct dengan Shaklee HQ: 03-5622 3188 menggunakan Shaklee ID: 1158113 atau Beli Shaklee Online

Hubungi kami: 013 – 982 0013 SMS, Whatsapp, Telegram.
COD: Kemaman Kerteh Paka & Dungun
Poslaju: Seluruh Malaysia

Terima kasih dan salam sayang 🙂

pengedar shaklee kemaman terengganu

Senarai Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia:

TERENGGANU

PAHANG

LEMBAH KLANG

SARAWAK

KELANTAN

MELAKA 

JOHOR

BELI SHAKLEE ONLINE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...